Nejhorší nováček v roce 2019: 5 nejlepších

Pin
Send
Share
Send

Obsah článku:

  • Důležité vlastnosti automobilů pro začínající řidiče
  • Nejhorší nováček


Většina řidičů, kteří získali řidičský průkaz teprve včera, si vybere auto se zaměřením na jedinou vlastnost - podle jejich názoru by měl být vůz poslušný a snadno ovladatelný.

Většina odborníků navrhuje vybrat první vůz pouze na základě cenového kritéria, přičemž předem předpokládá, že noví řidiči musí nutně dostat, pokud ne při nehodě, pak buď prahové hodnoty narazí nárazníky, nebo zapomenout přidat olej.

Statistiky dopravní policie říkají opak: v prvním roce po získání licence jsou řidiči přesní, přísně dodržují pravidla, prakticky nepřekračují rychlost a jsou velmi opatrní ohledně svého vozu.

Většina nehod je způsobena řidiči s více než 2 roky zkušeností. Do této doby si motoristé během řízení odpočinou, mohou si dovolit drobná porušení, nepozornost a někdy i nedbalost. Proto je výběr vašeho prvního automobilu pouze na základě jeho nákladů zcela neopodstatněný.


Aby se začínající řidič mohl na silnici cítit sebevědomě, neplést se v pedálech a správně řadit, musí první vůz splňovat minimální vlastnosti.

Důležité vlastnosti automobilů pro začínající řidiče

  1. 5stupňová automatická převodovka. Automatická převodovka má zjevné výhody oproti „mechanikům“ při jízdě po městě, kde je velký tok automobilů a časté zastávky v dopravní zácpě.
  2. Systém ABS. Moderní technologie, která zabrání zablokování kol při brzdění, zkrátí brzdnou dráhu a zlepší ovladatelnost vozu v nepředvídaných situacích při nouzovém brzdění.
  3. Sada pro maximální zabezpečení. Vůz musí mít vysokou úroveň pasivní i aktivní bezpečnosti.
  4. Pohon předních kol. Začátečníci by si neměli jako svůj první automobil zvolit plnohodnotný plug-in nebo SUV s pohonem všech kol. Výjimkou jsou případy, kdy se má vždy provozovat auto na nerovných silnicích a obtížných úsecích.


Jaké automatické možnosti jsou volitelné a nejčastěji brání začátečníkům v rychlém zvládnutí všech jemností řízení?

  1. Zadní kamera. Tato možnost je velmi užitečná - můžete téměř slepě zaparkovat zpátečku. Ale není to ona, o kterou by začátečníci klopýtli, protože spoléhajíc se na signál ze senzoru ne navigují nezávisle na velikosti svého vozu - jak říkají zkušení řidiči, „dimenzionální dovednost“ není vyvinuta.
  2. Tempomat. Užitečný systém, který předpokládá, že řidič jednoduše nastaví požadovanou rychlost a auto jede samo. V podmínkách města a každé druhé změně dopravní situace je tato možnost zcela zbytečná a pro začátečníky také škodlivá.
  3. Systémy, které mění směr světlometů, dešťové a světelné senzory, hlasové asistenty. Pokud jsou v autě, doporučuje se je dočasně deaktivovat. Začátečníci se nemusí rozptylovat od hlavní věci: na který pedál sešlápnout a jak se nenechat zmást rychlostí.


Při sestavování hodnocení nejhorších vozů pro nové řidiče byla jako základ vzata kritéria jako komfort jízdy a bezpečnost. Tato auta, která nejsou ve všech ohledech špatná, mají vlastní armádu fanoušků a vlastní ovládací prvky. Mnoho modelů patří mezi 20 nejlepších vozů ve své kategorii, ale naučit se je rychle a bezpečně řídit je velmi obtížné.

Nejhorší nováček

Suzuki jimny

Japonské SUV s pohonem všech kol již několik let zaujímá nejvyšší pozice v soutěži cross-country. Důležitou výhodou konfigurace je nízká cena Suzuki Jimny - od 20 000 USD.

Samotný výrobce staví nejnovější SUV s rámem společnosti jako terénní automobil, a proto je pro začátečníky obtížné řídit Jimnyho po ulicích města v režimu častého přetížení.

To, co je považováno za absolutní plus pro off-road - podřazení, vynucené připojení přední nápravy, může být pro začátečníky obtížné i zbytečné.

Balíček je navíc vybaven systémem odpružení s nerozřezanými nápravami se třemi rameny a vinutými pružinami. Pro začátečníky může být obtížné přizpůsobit se tomuto typu jízdy vzhledem k tuhosti systému - není příliš příjemné cítit všechny nerovnosti na silnici při nesprávném řazení.

Mitsubishi Mirage G4

Automobily Mitsubishi si zaslouženě získaly popularitu jako jeden z nejbezpečnějších a nejproduktivnějších vozů. To však není případ konceptu Mirage.

V roce 2019 si značka stáhla z amerického trhu 19 000 kopií sedanu Mirage G4 z důvodu nesprávného fungování senzorů airbagů.


Ve 25% případů, kdy došlo k nehodě automobilu, se polštáře nerozložily, v 15% případů se otevřely se zpožděním, což řidiče vystavilo dalšímu riziku otřesu mozku.

Na autosalonu v New Yorku v roce 2016 byla představena kompletní sada kompaktního sedanu třídy B Mirage G4. Nový model získal od poroty dobré známky, a to navzdory skutečnosti, že sedan vytvořený na základě hatchbacku je vybaven motorem o objemu 1,2 litru s nízkým výkonem 78 koní.

I přes kontroverzní bezpečnostní záznamy a automatickou převodovku je pro začátečníky těžké naučit se plně řídit auto. Reakce na změnu rychlosti je zpožděná, na dálnici auto upřímně „neťahá“ a mladí motoristé si nemohou zvyknout na to, že před dosažením rychlosti alespoň 100 je nutné vymačkat krabici na maximum km / h.

Jeep wrangler

Wrangler je bezkonkurenční auto pro ty, kteří mají soukromý dům a milují aktivní odpočinek. V terénu se auto dokonale řídí volantem, ale na asfaltu musíte mít řidičské schopnosti.

Pro začátečníky může být obtížné vyrovnat se s jízdními vlastnostmi masivního Jeepu a zvolit správný režim přenosu pro město.

Hlavní výhoda SUV - téměř stoprocentní výhled ze všech stran na silnici - se ztratí, pokud auto začne při nesprávném řazení náprav prokluzovat. Při vjíždění do zatáčky je třeba brát v úvahu rozměry vozu a mnoho nováčků, kteří cvičili v autoškole na Hyundai, se jen těžko mění na Jeep Wrangler.

VAZ-2109

Před dvaceti lety se věřilo, že pokud řidič zahájí svou kariéru na silnici s modelem VAZ-2101 nebo ZAZ, bude schopen zvládnout jakékoli auto.

Je v tom kus pravdy. Modely domácího a sovětského automobilového průmyslu se vyznačovaly jednoduchostí designu a složitostí řízení. Nepohodlná sedadla, tvrdá řadicí páka na manuální převodovce, velká vůle i na nových automobilech přiměla nováčky řídit opatrně a pomalu. Manuální převodovka neodpouští trhnutí ani zapomenutý spojkový pedál.

Dnes jsou taková vozidla s minimálním počtem ovládacích prvků minulostí. Pro začátečníky je prostě nevhodné trávit roky svého života učením se a zvykáním si na všechny složitosti řízení takového automobilu.

Pokud se ale řidič naučí, jak správně řídit Zhiguli, a zároveň nemá problémy s návratem, můžeme s jistotou říci, že bude dobrý v řízení jakéhokoli automobilu.

Renault Duster

Toto auto je nutné kupovat, pouze pokud řidičské zkušenosti přesahují pět let. Praktické, zcela nenáročné SUV bylo navrženo speciálně pro ruské silnice a klima.

Správa Dusteru je ale těžká, a proto:

  1. Pro začátečníky bude těžké zvyknout si na špatnou zvukovou izolaci kabiny.
  2. Naftové vybavení, které domácí farmáři tak chválí, je dobré jen při jízdě po nerovném terénu.


Je vhodné skákat přes nerovnosti a díry na crossoveru - otřesy se v tomto případě zdají zcela oprávněné.Ale ve městě bude tuhé zavěšení a nevyvážená trakce znamenat medvědí službu.

Závěr

Vzhledem k tomu, že nováčci obdrželi úplné informace o tom, která auta se neoplatí kupovat, je třeba říci o těch modelech, které jsou pro první tři roky vhodnější než ostatní. Jedná se o pohodlný a snadno ovladatelný Fiat Panda, levný a nenáročný Hyundai i30 a Škoda Fabia - hatchback málokdy způsobí majiteli problémy.

Pin
Send
Share
Send