Charakteristika BMW M3 E46 - recenze legendárního vozu

Pin
Send
Share
Send

Nabité BMW M-ki jsou docela známé po celém světě, ale jedna z legend BMW M3 E46 vyžaduje samostatnou recenzi. Nejde jen o sportovní vůz, ale o celý příběh, pojďme se podrobněji podívat na jeho vlastnosti a parametry.

Obsah recenze:

  • Exteriér E46
  • Interiér
  • Specifikace
  • Bezpečnostní
  • Cena a konfigurace


Automobily BMW jsou populární po celém světě, ale jeho modifikace řady M jsou populárnější. Nejde jen o auta, ale za každým modelem se skrývá legenda o tvorbě a výrobě. Za jeden příklad této řady lze považovat BMW M3 E46, zahájení výroby padlo na červen 2000 a trvalo až do listopadu 2006.

Během tohoto období bylo vydáno několik úprav a variant vozu. Pokud jde o tvar karoserie, BMW M3 E46 je k dispozici jako kupé a kabriolet, jiné možnosti jsou vyloučeny. Abychom pochopili, čeho je tato šelma schopná, budeme podrobně zvažovat konfiguraci, vlastnosti a parametry M3 E46.

Exteriér legendy BMW M3 E46

Třetí řada vozů BMW se může pochlubit výkonem a kompaktními rozměry zároveň. Přesto je řada M mnohem rychlejší a atraktivnější než standardní verze. Často se stává, že nezkušení automobiloví nadšenci zaměňují M-ki se standardním BMW řady 3 vybaveným M-paketem.

Nabité BMW M3 E46 vypadá agresivněji než obvyklé tři. Přední část lze odlišit odlišnou kapotou, přívody vzduchu do přední masky jsou menší. Zakřivené linie nevyčnívají z horní mřížky BMW M3 E46, ale z nárazníku samotného, ​​a tak se při bližším pohledu můžete podívat, kde jsou první rozdíly. Kapota takového M-ki také změnila svůj tvar, bezprostředně za klasickým znakem společnosti se objevila konvexní část, charakteristická pouze pro řadu M. Taková konvexní část kapoty je vyrobena za účelem umístění velkého sacího potrubí pod kapotu.

Nejvzácnějším je BMW M3 E46 GTR, navržené speciálně pro kanál La Manche. Pro závodní sezónu vyrobil výrobce pouze 16 těchto vozů a na konci bylo vyrobeno dalších 10 takových vozů, zejména na silnici. Charakteristickým rozdílem této varianty BMW M3 E46 je přítomnost žaber (dodatečné otvory pro větrání motoru) a přítomnost továrního spojleru vzadu.

Optika BMW M3 E46 je také tvarově odlišná, boční část na blatnících není nasměrována vzhůru, jako dříve, a vložka pod optiku má tvar vlny, ale klasické dvě čočky v jednom světlometu byly ponechány beze změny. Agresivní vzhled má také přední nárazník BMW M3 E46, jehož střední část zabírá přídavná mřížka pro proudění vzduchu motoru. Na bocích nárazníku jsou mlhové světlomety a v některých úrovních výbavy zesilovače směrových světel.

Boční část, typická pouze pro BMW M3 E46, první je výraznější a prodloužené podběhy kol, hned za oblouky byl otvor pro lepší aerodynamiku a byl na ní umístěn první štítek s nápisem M3. Od předního oblouku po zadní optiku je BMW M3 E46 rozděleno na horní a spodní část. Dalším rozdílem jsou menší boční zrcátka oproti standardní výbavě, která má mnohem větší.

Jak již bylo zmíněno, typ karoserie BMW M3 E46 je k dispozici pouze ve dvoudveřové verzi. Celá délka nabitého kupé je zdůrazněna tvarováním, od předních k zadním obloukům, v této vzdálenosti jsou nainstalovány nárazníky. V přední části lišty je na předním blatníku umístěn ukazatel směru, který je také instalován pouze na M3.

Zadní část BMW M3 E46 je téměř stejná, kromě speciálních edic M3 E46. Víko kufru je na konci zakřivené, jako malý spoiler se takové zakřivení pozitivně odráží v aerodynamice vozu. Zadní optika BMW M3 E46 je stejná jako u běžného modelu. Rozdíl je ale v zadním nárazníku, střední spodní část zabírají dva výřezy pro dvojité výfukové potrubí. Právě oni vytvářejí příjemný a charakteristický zvuk nabitého BMW M3 E46.

Pokud jde o rozměry, nabité BMW M3 E46 bude záviset na konfiguraci a typu karoserie. Lze je rozdělit na kupé, kabriolet a exkluzivní model CSL. Nejprve se podívejme na rozměry BMW M3 E46 Coupe.

  • délka oddílu - 4492 mm;
  • šířka - 1780 mm;
  • M3 E46 Výška kupé - 1372 mm;
  • vůle - 110 mm;
  • rozvor - 2731 mm.


Mírně odlišné rozměry v BMW M3 E46 Cabrio:

  • délka kabrioletu - 4488 mm;
  • šířka je - 1757 mm;
  • výška je menší než v oddělení - 1370 mm;
  • rozvor kabriolet - 2725 mm;
  • světlá výška - 110 mm.


Třetí a velmi vzácná možnost - BMW M3 E46 CSL:

  • E46 CSL délka - 4492 mm;
  • šířka vozidla - 1780 mm;
  • Výška CSL - 1365 mm;
  • rozvor - 2729 mm;
  • světlá výška M3 E46 CSL - 110 mm.


Navzdory bodykitu zůstaly rozměry BMW M3 E46 kompaktní, sportovní styl je jasně vidět jak v kupé, tak v kabrioletu. Střecha BMW M4 E46 může být pevná nebo se střešním oknem. U BMW M3 E46 CSL bude střecha vyrobena z materiálu SMC. Základem pro takový sportovní vůz byla značková 18palcová litá kola nebo 19palcová pro konfiguraci BMW M3 E46 CSL.

Pokud jde o barvu, tělo BM M3 E46 je namalováno v obrovském počtu odstínů, ale nejběžnější jsou:

  1. stříbrný;
  2. Černá;
  3. Námořnická modrá;
  4. modrý;
  5. tmavošedý;
  6. žlutá;
  7. Červené;
  8. Sněhurka.


Exkluzivní možnosti nebo speciální barvy karoserie nejsou vyloučeny. Pokud jde o hmotnost, tři varianty BMW M3 E46 jsou odlišné a většina z nich závisí na konfiguraci samotného vozu. Pohotovostní (hrubá) hmotnost kupé BMW M3 E46 je 1 500 kg (2 000 kg), kabrioletu 1 660 kg (2 100 kg) a výbavy kupé CSL 1385 kg (1 800 kg). Kufr se také mírně liší v objemu, protože střecha v kabrioletu musí být sklopná, kufr kabrioletu je 300 litrů a kupé v jakékoli verzi je navrženo na 410 litrů. Palivová nádrž BMW M3 E46 v libovolné konfiguraci 63 l.

Nabité BMW M3 E46 lze na první pohled zaměnit s obvykle třemi, ale kdo ví, co je řada M, jednoznačně řekne, že se jedná o zcela odlišná auta, jak externě, tak pod kapotou.

Interiér BMW M3 E46

Pokud měl exteriér BMW M3 E46 na první pohled charakteristické rozdíly, pak se interiér tohoto vozu příliš neliší od sériového modelu, kromě přítomnosti nápisů (jmenovek) řady M. Přední panel je vyroben v klasickém stylu a hodně bude záviset na zvolené konfiguraci vozidla. To se týká přítomnosti a umístění interiérových zařízení, jako je televize, ovládací panel klimatizace a další detaily výzdoby.

V horní části předního panelu jsou dva vzduchové kanály, pod nimi, v závislosti na konfiguraci, může být panel audiosystému s displejem nebo konvenční audio systém. Ve většině konfigurací BMW M3 E46 je ovládací panel klimatizace umístěn pod audio systémem, ale je možné, že může být umístěn panel klimatizace (příkladem toho byl model BMW M3 E46 CSL). Malá sada tlačítek pro ovládání vyhřívaných sedadel, zamykání dveřních zámků a dalších funkcí je umístěna velmi blízko. I pod panelem je ukryt popelník a zapalovač cigaret, poblíž je řadicí páka, podle konfigurace Převodovka BMW M3 E46 může být robotická nebo mechanická. Na samotné páce, bez ohledu na typ převodovky, bude označení řady M ve tvaru písmene M. Vpravo a vlevo od páky jsou čtyři ovládací tlačítka elektrického ovládání oken. Navzdory skutečnosti, že všechny BMW M3 E46 jsou dvoudveřové, pro druhou řadu je k dispozici sklo a pro ně, jak by mělo být, tlačítka elektrického ovládání oken.

Za řadicí pákou byla umístěna mechanická ruční brzda, v té době se o elektromechanických vědělo jen málo a spolehlivost nás nechala očekávat to nejlepší. Loketní opěrka je dostatečně pohodlná a promyšlená, s vybráním pro ruční brzdu. Neméně zajímavé je sedadlo řidiče BMW M3 E46, palubní deska je aktualizovaná, ale stále ve stylu BMW. Střední část zabírá rychloměr, otáčkoměr, snímač hladiny paliva a teploty motoru, indikátory jsou umístěny pod přístroji.Ve spodní části rychloměru BMW M3 E46 jsou charakteristická označení řady M, tři šikmé pruhy v modré, modré a červené barvě a také písmeno M.

Volant BMW M3 E46 se od standardního modelu příliš neliší, kromě charakteristického nápisu řady M ve spodní části třetího paprsku. Na dvou bočních paprscích byla umístěna tlačítka pro ovládání mobilní komunikace, tempomatu a audio systému. Za volantem jsou knoflíky pro přepínání směrových světel, ovládání stěračů a další funkce BMW M3 E46. Vlevo od volantu byl umístěn standardní ovládací panel pro světla a mlhovky. Stojí za zmínku, že u kabrioletu BMW M3 E46 od roku 2001 byly za volant instalovány pádla řazení.

Pokud hovoříme o sedadlech BMW M3 E46, jsou vyrobena ve sportovním stylu té doby, efektivněji na bocích shora i zdola, s pohodlným usazením a možností elektronického nastavení. Zadní řada sedadel, i když je určena pro dva cestující, pojme i třetí, ale ne na dlouhé cesty.

Jako materiál pro čalounění interiéru BMW M3 E46 byla použita vysoce kvalitní kůže nebo semiš (pro vybavení CSL). Interiér je velmi různorodý, hodně závisí na vkusu a touhách kupujícího té doby. Kožený interiér najdete nejčastěji v barvách:

  • Černá;
  • béžový;
  • Šedá;
  • žlutá;
  • Námořnická modrá;
  • Oranžový.


Není vyloučena možnost exkluzivní dekorace interiéru v červené nebo žluté barvě. U vozu, jako je BMW M3 E46, byly možné také osobní objednávky kombinace různých barevných odstínů.

Závěr o interiéru BMW M3 E46 je, že ve srovnání s obvyklými třemi nejsou žádné zvláštní rozdíly, kromě nápisů naznačujících, že model patří do řady M a předních sportovních sedadel.

Specifikace BMW M3 E46

Mluvit o vzhledu nebo interiéru BMW M3 E46 je jedna věc, ale celý vrchol legendy leží pod kapotou v technických vlastnostech vozu. Od obvyklé konfigurace se tento nabitý vůz odlišuje novým motorem, upraveným odpružením a nižší hmotností a také vylepšenou aerodynamikou.

Nabité BMW M3 E46 pohání atmosférický šestiválcový motor. Právě tato jednotka byla uznávána jako nejlepší motor své velikosti po dobu 5 let, od roku 2001 do roku 2006, přestože se poprvé objevila v roce 2000. Objem takového motoru BMW M3 E46 je 3,2 litru. U kupé a kabrioletu je výkon této jednotky 343 koní s maximálním točivým momentem 365 Nm. Úroveň výbavy CSL může díky své nízké hmotnosti produkovat 360 koní. a maximální točivý moment 370 Nm.

Ve všech variantách BMW M3 E46 je motor L umístěn podélně a pohon je přenášen na zadní kola. Možnost pohonu všech kol nebyla k dispozici a nebyla vyrobena. Motor BMW M3 E46 je spárován se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.

Navzdory některým obecným technickým vlastnostem BMW M3 E46 je spotřeba paliva v každé konfiguraci pro tělo odlišná. Běžné kupé a lehká verze CSL s manuální převodovkou spotřebuje ve městě 17,8 l / 100 km. Mimo město je spotřeba 8,4 litru a v kombinovaném cyklu bude potřeba 11,9 litru benzínu. Maximální rychlost konvenčního kupé BMW M3 E46 je 250 km / h, přičemž první stovku dokáže vůz překonat na rychloměru za 5,2 s. Maximální rychlost lehkého CSL je stejná - 250 km / h, ale první stovku lze překonat za 4,9 s.

Kabriolet BMW M3 E46 s manuální převodovkou pojede ve městě 17,9 litru na sto, mimo město 8,8 litru a kombinovaný cyklus vytáhne 12,1 litru. Maximální rychlost je stále stejná - 250 km / h, zrychlení na prvních sto zabere 5,5 s.

Jakmile sešlápnete plynový pedál, BMW M3 E46 se zakousne do asfaltu a vzlétne co nejrychleji, podle technických ukazatelů vůz vezme maximální rychlost do selhání a pouze elektronický omezovač neumožní přiřadit šipku maximální známka. Řemeslníci různě obcházejí omezovač a pak se maximální rychlost zvýší na 280 - 300 km / h.

Unikátní výbava BMW M3 E46 GTR je považována za nejvzácnější. Vůz byl poprvé vydán v únoru 2001 a je poháněn motorem V8 4L. Výkon takové jednotky je 380 koní. při 7 000 ot / min točivého momentu. Motor je spárován se šestistupňovou manuální převodovkou, se speciální sportovní dvoukotoučovou spojkou a M-diferenciálem, který může měnit stupeň blokování.

Také z technických charakteristik získalo jedinečné BMW M3 E46 GTR tuhý podvozek. K tomu všemu byl tento vůz výrazně podceněn, aby se zlepšila aerodynamika a lepší přítlak.

Pokud jde o zavěšení obvyklého BMW M3 E46, je aktualizováno a upraveno. Vpředu jsou vzpěry tlumičů na bázi lichoběžníkového ramene, stejně jako příčné rameno a příčný stabilizátor. Zadní odpružení je založeno na teleskopických tlumičích, s příčným stabilizátorem, spárovaným s vinutou pružinou a vlečeným ramenem. Brzdový systém vpředu i vzadu je založen na ventilovaných kotoučových brzdách.

Právě tyto technické vlastnosti podtrhují a odlišují BMW M3 E46 od ostatních vozidel BMW řady 3 E46. Mnoho fanoušků BMW může říci, že toto nabité kupé, i když v letech, není z hlediska technických ukazatelů nijak nižší než moderní podobné vozy své třídy.

Zabezpečovací systémy BMW M3 E46

Nabité BMW M3 E46 se nemůže pochlubit velkou sadou bezpečnostních systémů, protože v té době prostě neexistovaly žádné speciální elektronické systémy ve srovnání s moderními bezpečnostními systémy. Ale pokud jde o tu dobu, vybavení nebylo dost špatné.

BMW M3 E46 je standardně vybaveno DSC Dynamic Control a EDFC Engine Control. Pro spolujezdce a řidiče vpředu jsou dva airbagy vpředu a dva boční airbagy a nechybí ani bezpečnostní pásy pro cestující vpředu a vzadu. Říká se, že na úrovních výbavy s displejem byla nainstalována kamera pro couvání, ale neexistují spolehlivá data od výrobce.

Cena a výbava BMW M3 E46

V Rusku si můžete koupit BMW M3 E46. Nejedná se o vzácný model a několik těchto sportovních kupé bylo přivezeno na území Ruské federace. Cena bude záviset na konfiguraci a stavu vozu, protože mnoho z nich je již rok hodně a ti, kteří řídí, viděli více než jeden závod na silnici. Je to vzácný případ, kdy BMW M3 E46 zůstalo v perfektním původním stavu, zpravidla je cena za takové kopie dvakrát dražší než běžná M3 E46.

Pokud jde o vybavení, nejčastěji existují kupé BMW M3 E46, ale kabriolety také mohou, mnohem méně často najdete další úpravy. Statistiky BMW ukazují, že za celé období bylo vyrobeno 10 silničních vozů speciální verze BMW M3 E46 GTR, cena jednoho takového GTR byla v té době 250 000 eur. Odlehčená verze CSL byla vydána v nákladu 1400 kopií. Dnes kupte ojeté BMW M3 E46 v Rusku za cenu 2 500 000 až 3 000 000 rublů.

Cena ojetého kupé a kabrioletu BMW M3 E46 v Rusku je od 700 000 do 1 000 000 rublů. Mohou existovat také vyladěné modely od výrobce, mohou být dražší než 1 000 000 rublů. Podle BMW bylo v letech 2000 až 2006 vyrobeno 84 383 kopií kupé a kabrioletu BMW M3 E46, s výjimkou speciálních verzí.

BMW M3 E46 je dodnes považováno za jeden z nejlepších a nejúspěšnějších modelů mezi vozy řady 3. Kombinace karoserie a technických vlastností ukázala vynikající aerodynamické vlastnosti a rychlostní schopnosti. Majitelé takového BMW M3 E46 říkají, že auto stojí za peníze, které jsou za něj požadovány.

Další fotografie BMW M3 E46:

Bmw

Pin
Send
Share
Send