Rovnání automobilů pro svépomoc: tipy a potřebné nástroje

Pin
Send
Share
Send

Mnoho majitelů automobilů, kteří se ocitnou při nehodě a jsou vystaveni deformacím částí těla, se zajímají o účinné metody správného narovnání těla. Pokud se po takové nehodě na těle objeví závažné vady, jako jsou promáčknutí, částečné poškození vrstvy laku atd., Je nutné okamžitě obnovit předchozí stav vozu. Pro nadcházející práci bude nutné připravit řadu nástrojů a specializovaného vybavení.

Bezbarvé způsoby, jak odstranit promáčknutí

Před zahájením praktické části obnovy poškozeného křídla zkontrolujte vadné místo. Pokud je hloubka důlku malá a nejsou pozorovány výrazné záhyby nebo nebyl porušen lak, nedoporučuje se provádět tradiční narovnávání, protože by to poškodilo lak a budete muset křídlo úplně přelakovat. .

Abyste se vyhnuli dalším nákladům, stačí použít metody rovnání bez barvy:

  1. Magnetická technologie. Chcete-li provést práci, musíte si připravit magnet a držet jej od konce defektu blíže k centrální části. Během postupu musíte přitáhnout magnet směrem k sobě. Aby nedošlo k narušení laku, je lepší umístit pod výrobek textilní podklad. Můžete použít flanelový a flísový ubrousek.
  2. Vyrovnávací páky. Metoda tahání těla se nazývá PDR a je vysoce pokročilým řešením pro řešení vad různých velikostí. Obnova křídla tímto způsobem předpokládá přítomnost několika produktů se zakřiveným prstencem. Abyste získali přístup k poškození, musíte odstranit křídlo. Rovnání se provádí pomocí háku s vhodnou délkou, který jemně pracuje na problémové oblasti. Pokud dodržíte všechna pravidla postupu a budete opatrní, povrch bude vyrovnaný.
  3. Aplikátory. Aplikátory se používají k obnovení křídla vozidla zvenčí. Vadná oblast musí být pečlivě připravena ošetřením odmašťovacím prostředkem a očištěním od nečistot. Ve střední části zafixujte aplikátory a počkejte, až lepidlo ztuhne. Střed poškození je pečlivě vytažen a zkontrolován na další vady. Chcete-li pracovat, potřebujete mini zvedák nebo držák se šroubovými spoji. Po dokončení prací je nutné zbytky lepicí směsi odstranit.
  4. Rovnání bez znečištění se provádí zahřátím, po kterém se povrch ochladí. Tuto akci lze snadno provést bez vnější pomoci pomocí přípravy konstrukčního nebo montážního vysoušeče vlasů a také aerosolu se stlačeným vzduchem. Je nutné zahřát problémovou oblast fénem a zajistit proudění vzduchu z plechovky. Pod vlivem teplotního skoku bude vadná zóna vyrovnána. Pokud je vada střední velikosti, zahřívá se na různých místech.

Pokud najdete na laku škrábance, ohyby a jiné vady, musíte provést tradiční narovnání lakem křídla.

Rovnací nástroje

Obnova těla narovnáním je poměrně úzký profil a pečlivá akce, kterou lze provést pouze se zkušenostmi a specializovaným vybavením. K provedení postupu budete muset připravit:

  • rovnací kladiva s různými boilies
  • pogumovaná kladiva bez setrvačnosti;
  • razítka a kovadliny pro upevnění křídla;
  • tkanina na zpracování kovových výrobků;
  • rovnací lžíce na odstraňování listů;
  • brusný papír a bruska;
  • pilníky pro údržbu nevolumetrických boulí;
  • spotter pro vyrovnání konstrukce bodovým svařováním.

Pro úspěšné narovnání je lepší připravit několik rovnacích kladiv různých typů. Potřebujete také základní zámečnický nástroj, který by měl mít k dispozici každý majitel automobilu.

Pro provedení práce stojí za to položit křídlo na rovnou konstrukci ošetřenou odpalováním, plstí nebo polstrováním polyesteru, aby se potlačily nárazy. Povrch lze vyrovnat lehkým poklepáním různými kladivy. Pomocí speciálních nástrojů je křídlo bezpečně upevněno ve stacionárním stavu.

Při narovnávání nebude zasahovat další ochrana ostatních uzlů. K tomu použijte čelní nástavec s magnetickým povrchem a výřezem pod křídlem. Dobrou pomůckou pro rovnání může být spotter, což je speciální zařízení, které pracuje na principu odporového svařování. Ve svařované oblasti se objeví tepelná energie a nástroj má bodový efekt. Chcete-li odstranit promáčknutí, musíte si připravit reverzní kladivo.

Malování křídla a narovnání tmelem

Pokud se při odstraňování vad v křídle vozu stará vrstva laku a laku rozbije nebo se odloupne, budete muset znovu vymalovat strukturu. Malování křídlem se provádí podle stejných principů jako malování dalších prvků těla:

  • Na poškozené místo se pomocí špachtle nanese tmel. Počet vrstev se volí empiricky, dokud není povrch vyrovnán. Všechny následující nátěry se nanášejí až po zaschnutí předchozí vrstvy.
  • Když povrchová vrstva ztvrdne, musíte povrch otřít brusným papírem nebo bruskou;
  • Nastříkejte nebo natřete základním nátěrem;
  • Dále je třeba nátěr natřít stříkací pistolí nebo štětcem. Vrchní nátěr je chráněn lakem nebo leskem.

Lakování křídel je také žádané v případě drobných vad s poškozením laku. Podklad musí být vyrovnán tmelem, poté opatřen základním nátěrem a natřen.

Výhody použití magnetického pláště při samočinném narovnání automobilu

Při provádění oprav a údržby ovlivňujících části karoserie je důležité zabránit poškození blízkých částí vozidla. Pro ochranu těla je vhodný speciální magnetický kryt. Je navržen tak, aby chránil lak před vadami.

K výrobě pláště se používá materiál odolný proti opotřebení (obvykle vinyl). Takový plášť má několik výhod:

  • má vysokou pevnost a odolnost proti opotřebení;
  • snadno a spolehlivě upevnit, nevyklouzne ani nespadne;
  • materiál vysoce kvalitně tlumí nárazy;
  • Na trhu jsou k dispozici různé možnosti magnetického pláště, včetně chráničů křídel.

V prodeji najdete pláštěnky pro konkrétní modely a značky automobilů. Pokud máte zkušenosti se šitím, můžete si ušít plášť vlastními rukama. V takovém případě ušetříte slušné množství peněz. Pro výrobu budete potřebovat:

  • hustý denim nebo syntetický zimní prostředek;
  • řezací a měřicí nástroje (nůžky, centimetr, papír);
  • šicí stroj;
  • tři magnety pro upevnění.

Nejprve byste měli provést měření a vytvořit papírový vzor. Dále musíte rozložit džínovou látku na vhodné vodorovné místo a vystřihnout 2 plátna látky a 1 vrstvu polstrovaného polyesteru, které budou použity k tlumení nárazů. Aby se upevňovací magnety zajistily, musí být mezi vrstvami džínů všitý syntetický zimní prostředek.

Práce s vnitřními částmi

Rovnání vnitřních částí těla je považováno za poměrně přímočarou práci. Pokud máte potřebné nástroje a zámečnické dovednosti, můžete postup provést sami, zejména pokud jde o vyrovnání nosníků a nosníků. Hlavní potíže mohou nastat při práci s oblastmi konjugace poškozených konstrukcí - dveřmi s dveřmi, blatníkem s kapotou, štítem motoru s rámem atd.

Tvarování přímky na křižovatce částí vyžaduje zvláštní dovednosti.Mnoho akcí navíc vyžaduje předběžné obnovení geometrie a toto je již samostatná, velmi zásadní fáze.

Získání geometrie zpět na správné místo vyžaduje profesionální nástroje a vybavení. Současně jsou moderní automobily vystaveny deformacím i při drobných nehodách. Například pokud došlo k posunutí upevňovacích bodů součástí, je nutné to co nejdříve vyloučit, protože vozidlo se bude pohybovat „pod úhlem“ nebo bude motor v kontaktu s konstrukcí karoserie. Někdy mohou být defekty napraveny vlastními rukama nahrazením jednotlivých fragmentů těla. V ostatních případech je však nutné jej vytáhnout pomocí speciálního vybavení, které je doprovázeno řadou obtíží.

Rovnání poklepáním a vytažením háku

Práce je doprovázena velkou investicí času a úsilí, protože musíte demontovat tělo v poškozené oblasti a poté označit oblast zubu. K vyříznutí defektů je nutná podpůrná plocha. K tomu je vhodná kovadlina.

Někdy musíte kov mírně zahřát, aby byl měkký.

Druhá metoda zahrnuje odstranění promáčknutí pomocí háčků. Toto se praktikuje u větších tělesných vad. Proces se provádí podle jednoduchého algoritmu: do středu problémové oblasti se našroubuje samořezný šroub a poté se ohyb vytáhne údery kladiva, dokud se ošetřená oblast nevrátí do své původní polohy. Samořezné značky lze přelakovat nebo ošetřit tmelem.

Natažené kovové smrštění

Natažené kovové povrchy se po narovnání zvýší než ostatní části a také ztratí svou bezpečnostní rezervu a stanou se nestabilními. Kov nemůže být klepán kladivem nebo spuštěn kvůli nedostatku volného prostoru. Povrch se buď deformuje, jde opačným směrem, nebo se vrací na své původní místo.

Pokud se vám podařilo eliminovat deformaci pomocí správných nástrojů a správné síly, pak se natažený kov objeví pouze v oblasti, kde se nachází vada. Pokud byla obnova provedena bez důkladného posouzení stavu povrchů, problém se zhorší a v celé rovině se objeví stopy po protažení kovu.

Chcete-li vrátit materiál do původního stavu, budete muset určit nejvyšší bod roztažení a zahřát ho pomocí speciálního nástroje. Poté je nutné umístit pod vyhřívanou plochu podpěru a několik rázů na horký kov. V důsledku toho se zmenší a vyhřívané místo bude silnější.

Nakonec oblast ochlaďte houbou nebo vlhkým hadrem. Podobná metoda umožní usazení dalších oblastí. Ale hlavní věc je být opatrný a nepřehánět to. Jinak se povrch zdeformuje a nastanou další problémy.

Smršťování teplem se provádí s přihlédnutím k následujícím pravidlům:

  • zadní strana vyhřívané zóny musí být očištěna od vrstvy protihlukové izolace;
  • během smršťování by měla být použita podpěra s menším vydutím než napnutý kov;
  • acetylenový hořák s tryskou je vhodný pro většinu aplikací. Vystačit si můžete také s metodou ohřevu poloautomatickým svařováním nebo uhlíkovou elektrodou;
  • pomocí acetylenové hořáku musíte zahřát základnu na jasně červenou barvu;
  • je nemožné ochladit kov, který se zahřeje na červenou barvu. Raději počkejte, až vychladne a zčerná;
  • vyhněte se zahřátí oblasti do té míry, že ji nemůžete zatloukat najednou. Hořák dokáže zahřát plochu od 10 do 25 mm;
  • při zahřívání je zakázáno povolovat kruhové pohyby ve spirále a od okraje ke středu;
  • smrštění nelze provést, dokud není kov narovnán do původního stavu;
  • vadná oblast nesmí být zahřátá, aby se zmenšila;
  • pokud je problémová oblast malá, musíte zahřát malé místo;
  • napnutý materiál se smrští bez ochlazení;
  • po smrštění se použije další vyrovnání podkladu.

Závěr

Pokud se rozhodnete narovnat tělo sami, buďte připraveni zohlednit jak pozitivní aspekty vašeho výběru, tak i některá úskalí a nepříjemné okamžiky. I když je tato fáze úspěšně dokončena, nezapomeňte, že po ní následuje další obtížná práce, a to malování těla. A náklady na malování vás mohou nepříjemně překvapit, zvláště pokud došlo k chybám během rovnání.

|| seznam |

  1. Bezbarvé způsoby, jak odstranit promáčknutí
  2. Rovnací nástroje
  3. Malování křídla a narovnání tmelem
  4. Výhody použití magnetického pláště při samočinném narovnání automobilu
  5. Práce s vnitřními částmi
  6. Rovnání poklepáním a vytažením háku
  7. Natažené kovové smrštění

Pin
Send
Share
Send